15:17 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

محیط زیست

با 41 جزیره ایرانی در خلیج فارس آشنا شوید
نماد برتر - حدود ۹۵ جزیره در خلیج فارس وجود دارد که بیش از ۴۰ جزیره در جغرافیای ایران قرار گرفته است. بیشتر این جزیره‌ها زیستگاه گونه‌های جانوری، پایگاه نفتی و غیرمسکونی است و فقط در دو جزیره ایرانی زیرساخت گردشگری وجود دارد.
اتریوم رقیب جدی برای بیت‌کوین
نماد برتر - در روزهای اخیر فعالیت نهنگ های اتریوم از بیتکوین پیشی گرفته است.
ایجاد مشوق‌های مناسب برای توسعه و حمایت از تولید
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با تاکید بر آمادگی وزارت صمت در تعامل با سایر دستگاه‌ها برای رونق تولید، بسته پیشنهادی وزارت صمت را در رونق تولید اثرگذار توصیف کرد.
بیت‌کوین و سقوطی دیگر!
نماد برتر - بیشتر ارزهای مهم دیجیتالی از جمله بیتکوین ریزش سنگینی را تجربه کردند.
ادامه روند ریزشی ارزهای دیجیتالی
نماد برتر- ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی مجددا کاهش پیدا کرد.
مراقب باشید، شاید برای آیندگان آبی نباشد
نماد برتر- هر سال از دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب یاد می شود تا شاید از این طریق و گوشزد به اهالی این کره خاکی قدر این مایه حیات بیشتر درک و چاره ای برای حفظ آن و انتقال آن به نسل های آینده اندیشیده شود.
کم و کاستی‌های قانون آب و نگرانی‌هایی که درباره آن وجود دارد
نماد برتر- امروز ۲۲ مارس ( دوم فروردین ماه) به‌ عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است. موضوع آب همواره به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در جهان و در کشور ما مطرح بوده است و اخیرا نیز در ایران وزارت نیرو از پیش‌نویس قانون آب رونمایی کرده است؛ پیش‌نویسی که علاوه بر کاستی‌ها، نگرانی‌هایی را نیز به‌دنبال داشته است.
خواب عجیب وزارت نیرو برای تالاب‌ها
نماد برتر - یک کارشناس حوزه منابع آبی گفت: باید ساز و کاری لحاظ شود تا از واگذاری مالکیت تالاب‌ ها به وزارت نیرو، پرهیز شود.
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی چادرملو افتتاح شد + ویژگی ها
نماد برتر- شرکت چادرملو علاوه بر آغاز عملیات درختکاری طرح کمربند سبز عقدا تا اردکان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان با حضور وزیر صنعت خبر داد‌.
پیشرفت۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات "شبندر" با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری
نماد برتر- مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح ارتقا کیفیت محصولات سنگین خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح با اعتبار ۱.۵ میلیارد دلار از نیمه سال آینده آغاز می‌شود.
چشم انداز ذوب آهن برای صادرات ریل به کشورهای منطقه
نماد برتر- مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به انجام مذاکره برای تأمین ریل مورد نیاز سایر کشورهای منطقه گفت: چشم انداز مطلوبی برای صادرات این محصول استراتژیک دیده می شود.
آمار تولید زامیاد با ۳۰ هزار دستگاه سبک / چند برنامه تا پایان سال
نماد برتر- معاون شرکت زامیاد از تولید ۳۰ هزار دستگاه انواع محصولات سبک تجاری تا دوم بهمن و برنامه ریزی افزایش سبد محصولات و ارائه شیوه های متنوع فروش تا پایان سال خبر داد.
ارتقای ایمنی "فولاد" با استفاده از سیستم بازرسی اثربخش و کارآمد
نماد برتر- معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه وجود سیستم بازرسی اثربخش و کارآمد را موجب ارتقای ایمنی شرکت دانست.
توضیحات "فولاد" درباره کاهش تامین گاز، تعیین قیمت ورق، اسلب ۳۰۰ میلیمتری و ...
نماد برتر- مدیرعامل فولاد مبارکه درباره کاهش تامین گاز مورد نیاز، تعیین قیمت ورق، طرح بومی سازی تولید اسلب گازترش، تولید اسلب ۳۰۰ میلیمتری و طرح های آبرسانی توضیحاتی ارائه کرد.
ضرورت برخورداری خودروهای حمل پسماند تهران از معاینه فنی
نماد برتر- طی ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند منتشر شده است که علاوه‌بر ایجاد خطر لغزندگی معابر و جاده‌ها باعث آلودگی خاک و منابع آب‌ می‌شود و می‌تواند آثار مخربی بر محیط زیست و سلامت انسان‌ها برجای گذارد. در این شرایط رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل پسماند امری ضروری است که باید در اسرع وقت صورت گیرد.